Чарівна подорож п’ятирічного Дениса до успішного мовлення в Херсонському хабі

Дениска, хлопчик п’яти років, прийшов до Херсонського хабу з труднощами в мовленні та побудові речень. Регулярна робота з логопединею Анастасією впродовж п’яти місяців надала позитивні результати – як мовленнєві, так і комунікаційні. Анастасія стала для хлопця чарівним провідником в магічний світ звуків, слів, висловлювань, речень та спілкування. 
Мама Дениса, Ірина була занепокоєна вимовою звуків та слів сина. З цим запитом вона прийшла з хлопцем до хабу, де познайомилися з Анастасією. Денис  мав труднощі в комунікації з дітьми та дорослими через проблеми з  вимовою слів та побудовою речень, а це заважало йому повноцінно висловлювати власні думки. Денис соромився спілкуватися, бо діти не завжди розуміли його. Так, Денис почав свої заняття у хабі з логопедом.
У своїй роботі Анастасія поєднує фонетичні та ігрові вправи, які дають можливість дітям весело та пізнавально проводити час, розвиватись, гратись, навчатись, формувати корисні життєві навички, покращувати моторні та когнітивні функції, розвивати уяву, поповнювати словниковий запас та, звісно, вирішувати індивідуальні логопедичні проблеми. Окрім занять у хабі, для Дениса Анастасія розробила спеціальний план ігрових занять вдома. 
На початку Денис був трохи сором’язливим, не мав мотивації до занять, більше хотів гратися, ніж виконувати завдання. Але Анастасія підібрала для хлопця індивідуальну форму роботи: розробила методику логопедичної корекції в ігровій формі,  не давала йому друкованих завдань, а проводила їх лише в усному ігровому чи творчому форматі. 
В перші  місяці логопед проводила з Денисом більше індивідуальних занять, але з часом хлопець адаптувався і до групових. Під час таких вправ Анастасія враховує індивідуальні потреби кожної дитини та готує ті заняття, які були б корисні всім. Це фізичні  активності, вправи на розвиток координації, нейрогімнастика, вправи на покращення артикуляційного апарату. Під час цієї роботи у Дениса розвивалося розуміння чужого мовлення, слухове сприйняття і навички взаємодії  з дітьми. 
Анастасія фіксує певний прогрес в мовленні Дениса і каже: “Ігрова методика разом з  індивідуальним підходом допомогла дитині придбати більшої впевненості у собі. Тепер йому важливо висловитись, донести до інших дітей свої думки та почуття, що він усіма силами і намагається робити”. 
Прогрес Дениса відбувається за підтримки як логопеда, так і інших дітей, які кажуть хлопцю: «В тебе все вийде, ти зможеш гарно розповісти свою історію діткам і всі тебе зрозуміють». Така ж сама підтримка йде і від мами. В кінці заняття Денис просить Анастасію: «А ти скажеш мамі, що я був сьогодні молодець?» Ось такі  щирі почуття дитини, її батьків, небайдужість логопеда, яка в захваті від його маленьких успіхів – все це створює для дитини атмосферу затишку, впевненості, захищеності та віри в себе.  
Мама Ірина рада, що є можливість відвідувати Херсонський хаб і каже: «Як би не було занять з логопедом та психологом, то можливо, був би ще більший відкат назад в мовленні нашої дитини; ще б збільшувались проблеми  з вимовою».

Ця історія про те, що робота в хабі може покращити життя  кожної окремої дитини завдяки  різноманітним заняттям. Малеча може отримати все, що необхідно для її розвитку та радості життя. Тут кожному допоможуть сформувати важливі навички як у мовленні, так і у спілкуванні. Анастасія завжди радіє фразі Дениса, яку він почав останнім часом говорити при кожній зустрічі в хабі: «А хочеш, я тобі щось розкажу?» 
Громадська організація “Успішна жінка” у співпраці з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні за підтримки Міністерства закордонних справ і міжнародної торгівлі Канади реалізує проєкт “Надання психосоціальної підтримки та кейс-менеджмент родин з дітьми у Херсонській області, які постраждали внаслідок війни” у форматі хабів, впроваджуючи інтегровану модель психосоціальних послуг.

Галина Бахматова