Розширення можливостей для самореалізації дітей: нейрогімнастика, квести про здорове харчування та арттерапія у хабі Дар’ївської громади

Робота триває невпинно, як ріка   

Олена, психологиня сільського хабу допомоги родинам з дітьми Дар’ївської громади, працює з дітьми різного віку невтомно та наполегливо. Поточні результати діяльності хабу перебувають в постійній динаміці, і в роботі психолога теж багато цікавого та яскравого.

Арттерапія – мотанки та павуки  

З паперових серветок Олена разом з дітьми та батьками виробляють особливі  фігурки – це лелеки -мотанки. 

Робота руками розслабляє психіку дітей та дорослих, відволікає від важких думок, заспокоює стан душі. Крім того, психологиня розповідає дітям історії про лелек, чим викликає велике зацікавлення та подив малечі: «Це дивні красиві птахи! Здавна в Україні  лелека  символізував любов до батька й матері, що благословили дітей на цей світ, тому цей птах є символом продовження роду, сімейного добробуту і любові до рідного краю». 
Психологиня Олена інколи пропонує дітям робити більш складні вироби, і чим складніший виробничий матеріал – тим більше ця творчість і робота руками розслабляє психіку дітей. Малеча на груповому занятті  зробила  павука з м’якої проволоки та інших матеріалів, у кожної дитини вийшов унікальний павук, якого вони забрали додому. 
Квест здорового харчування 

Олена склала вікторину для дітей про здоровий спосіб життя, після чого було практичне заняття – квест з завданням «Склади свою збалансовану тарілку здорового харчування». Треба було вирізати з багатьох малюнків та фото різні харчові продукти  – саме ті, які мають скласти збалансований обід. 
Нейрогімнастика 
Олена  регулярно проводить індивідуальні заняття для дітей та родин. Найчастіше це вправи на міжпівкульні зв’язки та нейрогімнастика. Дітям такі вправи подобаються, особливо,  коли  вони двома руками одночасно проявляють свої позитивні емоції: одна рука пальцями показує «Клас!», а друга «Ок».  
 
Група дітей, як букет квітів 
Олена проводить також і тренінги для підлітків. Один з них під назвою «Букет квітів»  починає знайомство між учасниками через відповіді на питання, які написані на пелюстках великої квітки – питання про очікування від тренінгу, власні вміння, сильні сторони свого характеру, важливі пріоритети та  цінності. Відповідаючи на них, підлітки розвивають навички спілкування, самопрезентації,  самоідентифікації та соціалізації.  На завершення тренінгу учасники говорять про квітку, назва якої починається з першої літери їхніх імен, потім з цих квіток складають уявний букет. 




Обличчя радості 
Олена проводить з дітьми різні вправи з теми емоцій, наприклад, «Обличчя радості»: діти  описують словами різні вирази обличчя на малюнках, наданих їм психологинею, і намагаються розрізняти зображені на них емоції. Далі учасники отримують аркуші з намальованим лише овалом обличчя, а всі емоції вони мають додати самостійно шляхом аплікації. В результаті всі діти створили власноруч лише позитивні емоції на своїх колажах, а потім презентували свого персонажа, начебто розповідали не про себе, а про іншого чи іншу людину, але при цьому кожна дитина розкривається  та щиро ділиться власними  відчуттями. 

Обійми різних живих істот  
Тренінг для дошкільнят з теми «Обійми», на якому зазвичай діти приходять з мамами,  Олена проводить  за допомогою карток (методика Світлани Ройс), де на кожній картці зображені обійми різних тварин в різних країнах світу. Обійми часто надають дітям відчуття захищеності та  безпеки,  але кожна дитина обирає більш комфортні для неї форми обіймів. Ця нова для дітей інформація з життя тварин збагачує їхні знання про велике розмаїття світу; діти щиро радіють, дивлячись на незвичайне багатство форм прояву ніжності та піклування.  

Поточні результати 
Олена спостерігає, як  діти завдяки хабу вільніше спілкуються та сміливіше йдуть на контакт. Вона зазначає покращення настрою дітей, які приходять до хабу майже кожного дня та прямо з порога питають: «А що ми сьогодні будемо нового робити?»  

Громадська організація “Успішна жінка” у співпраці з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та за підтримки Міністерства закордонних справ і міжнародної торгівлі Канади реалізує проєкт “Надання психосоціальної підтримки та кейс-менеджмент родин з дітьми у Херсонській області, які постраждали внаслідок війни” у форматі хабів, впроваджуючи інтегровану модель психосоціальних послуг.

Галина Бахматова