24 червня відбулась прес-конференція громадської організації Причорноморський центр політичних та соціальних досліджень, на якій були презентовані результати проекту «Розвиток соціального партнерства в інтересах молоді у обраних громадах Херсонської області», який організація реалізовувала разом з партнерами з Молодіжного центру регіонального розвитку на протязі останніх місяців. З доповідями виступили експерти проекту Олександр Мошнягул та Михайло Гончар.
Перш за все експерти сформулювали проблему яка була піднята в проекті - низький рівень співпраці між владою та молодіжними громадськими організаціями. Така співпраця можлива на основі проведення за кошти місцевих бюджетів конкурсів молодіжних соціальних проектів. Але на жаль, на сьогоднішній день такі конкурси проводяться лише Каховською міською та Херсонською обласною радами.
В інших районах, які є переважно сільськими, конкурс не проводиться, та представники громади фактично відсторонені від участі в реалізації державної політики на рівні власних громад. Головні причинами подібної ситуації експерти бачать в наступному:
- не розроблена відповідна нормативно-правова база, відсутнє гідне та фахове методичне забезпечення даної співпраці;
- заплутаність українського законодавства, що регулює сферу фінансування конкурсу соціальних проектів та ініціатив;
- державні службовці не володіють досвідом та знаннями необхідними для проведення конкурсів проектів;
- відсутній механізм прозорого прийняття рішень щодо фінансування ініціатив молодіжних організацій та ініціативних групп
В межах проекту було проведено дослідження стану реалізації молодіжної політики в області, зроблено аналіз нормативних актів які регулюють її здійснення, в першу чергу документи які регламентують проведення конкурсів соціальних проектів. На підставі проведеного дослідження було видано аналітичний звіт. Після цього в трьох обраних районах області: Каховському, Горностаївському та Нижньосірогозькому було створено ініціативні групи у кількості 15 чоловік кожна.
Експерти проекту провели для кожної такої групи по 2 тренінги, на яких молодим людям були надані відповідні знання та навички щодо вирішення місцевих проблем, написання проектів, співпраці із владою. Паралельно з цим, експертами проекту в кожному районі були підготовані проекти «Положення про районний конкурс соціальних проектів об’єднань громадян», які, в разі прийняття районними радами, повинні створити умови для оголошення конкурсів та реалізації відповідних соціальних молодіжних проектів.
Обговоривши тексти документів, молоді люди разом з експертами проекту провели зустрічі з керівниками обраних рад, керівниками підрозділів адміністрацій, які відповідають за реалізацію молодіжної політики, для того щоб роз’яснити їм сутність своїх пропозицій та позитивні наслідки, які наступлять в разі прийняття проектів.
Слід зазначити що і представники виконавчої влади і місцевого самоврядування з розумінням поставились до проблем про які говорили молоді люди, і у всякому разі на словах пообіцяли що сприятимуть вирішенню питань. Тепер слово за владою. А представники громадських організацій тим часом не збираються зупинятись на досягнутому, вони збираються поширювати набутий досвід у інших районах області.
Проект реалізовано за підтримки «Міжнародного Фонду «Відродження».
Перш за все експерти сформулювали проблему яка була піднята в проекті - низький рівень співпраці між владою та молодіжними громадськими організаціями. Така співпраця можлива на основі проведення за кошти місцевих бюджетів конкурсів молодіжних соціальних проектів. Але на жаль, на сьогоднішній день такі конкурси проводяться лише Каховською міською та Херсонською обласною радами.
В інших районах, які є переважно сільськими, конкурс не проводиться, та представники громади фактично відсторонені від участі в реалізації державної політики на рівні власних громад. Головні причинами подібної ситуації експерти бачать в наступному:
- не розроблена відповідна нормативно-правова база, відсутнє гідне та фахове методичне забезпечення даної співпраці;
- заплутаність українського законодавства, що регулює сферу фінансування конкурсу соціальних проектів та ініціатив;
- державні службовці не володіють досвідом та знаннями необхідними для проведення конкурсів проектів;
- відсутній механізм прозорого прийняття рішень щодо фінансування ініціатив молодіжних організацій та ініціативних групп
В межах проекту було проведено дослідження стану реалізації молодіжної політики в області, зроблено аналіз нормативних актів які регулюють її здійснення, в першу чергу документи які регламентують проведення конкурсів соціальних проектів. На підставі проведеного дослідження було видано аналітичний звіт. Після цього в трьох обраних районах області: Каховському, Горностаївському та Нижньосірогозькому було створено ініціативні групи у кількості 15 чоловік кожна.
Експерти проекту провели для кожної такої групи по 2 тренінги, на яких молодим людям були надані відповідні знання та навички щодо вирішення місцевих проблем, написання проектів, співпраці із владою. Паралельно з цим, експертами проекту в кожному районі були підготовані проекти «Положення про районний конкурс соціальних проектів об’єднань громадян», які, в разі прийняття районними радами, повинні створити умови для оголошення конкурсів та реалізації відповідних соціальних молодіжних проектів.
Обговоривши тексти документів, молоді люди разом з експертами проекту провели зустрічі з керівниками обраних рад, керівниками підрозділів адміністрацій, які відповідають за реалізацію молодіжної політики, для того щоб роз’яснити їм сутність своїх пропозицій та позитивні наслідки, які наступлять в разі прийняття проектів.
Слід зазначити що і представники виконавчої влади і місцевого самоврядування з розумінням поставились до проблем про які говорили молоді люди, і у всякому разі на словах пообіцяли що сприятимуть вирішенню питань. Тепер слово за владою. А представники громадських організацій тим часом не збираються зупинятись на досягнутому, вони збираються поширювати набутий досвід у інших районах області.
Проект реалізовано за підтримки «Міжнародного Фонду «Відродження».