Соціологи назвали головні проблеми освітньої галузі в Каховці


15 грудня об 11:00 у Херсонському кризовому медіа-центрі відбулася презентація результатів соціологічного дослідження щодо стану освіти в місті Каховка.


Спікери:
Микола ГОМАНЮК, кандидат соціологічних наук, голова Херсонського обласного відділення Соціологічної Асоціації України,
Володимир КОРОБОВ, кандидат соціологічних наук, експерт проекту.

У заході взяли участь: автор ідеї проекту, начальник відділу освіти Каховської міської ради Михайло Гончар та керівник проекту, голова ГО “Каховська ініціатива” Анна Садова.
На презентації були озвучені головні проблеми освітньої сфери типового міста області, на прикладі Каховки, а також шляхи їх вирішення та пріоритетні напрямки розвитку.
Освітяни вважають головними проблемами галузі недостатнє  матеріально-технічне забезпечення і фінансування навчальних закладів, незадовільний розмір зарплат у вчителів і вихователів, серед інших проблем – кадрова проблема (дефіцит висококваліфікованих педагогічних кадрів, які належать до молодого, сучасного покоління освітян), невмотивованість вчителів і учнів, переповненість класів і груп в школах і дитсадках, харчування дітей в навчальних закладах.
Однією з проблем використання нових інформаційних технологій в школі є, по-перше,  недостатня оснащеність класів, по-друге, відсутність комп’ютерної грамотності значного числа вчителів, перш за все, похилого віку. За приблизними оцінками вчителів лише 70% їхніх колег повноцінно користуються комп'ютером, мають адресу електронної пошти, спілкуються в соціальних мережах.
Помітна частина батьків стурбована необхідністю звертатися до репетиторів для того, щоб їхні діти змогли підтягнути шкільні оцінки або підготуватися до іспитів, ДПА, ЗНО. Для багатьох проблемою є переповненість класів в школах і груп в дитячих садках. Сучасна дитина потребує більшої уваги з боку вихователя і вчителя, тому 30 і більше осіб у класі, як було за радянських часів, - це забагато. Також у значної кількості батьків викликає занепокоєння необхідність здавати гроші на потреби школи, класу, дитячого садка.
Важливими проблемами є недоліки в організації харчування, стан навчальних приміщень і слабке опалення приміщень навчальних закладів у зимовий період.
Шкільні побори на потреби навчальних закладів батьків безумовно хвилюють, але батьківські комітети, котрі збирають ці «добровільні внески», тиску на батьків практично не здійснюють. Також мало хто вказує в якості проблеми хабарництво в навчальних закладах, наприклад, за прийом дитини в дитячий садок або виставлення позитивних оцінок у школах. Про ці проблеми ніхто не згадав і під час проведення фокус-груп.

«Дані масового опитування свідчать про те, що проритетність проблем освітньої галузі для пересічних містян відрізняється: батьків хвилює перш за все надмірне навантаження на дітей, 45% - занадто важкий рюкзак з підручниками, 43% - занадто велике навчальне навантаження на дитину» - відзначив Володимир Коробов.

Надаємо результати відповідей на запитання «Які напрямки розвитку і реформування освіти міста Каховка ви вважаєте пріоритетними?»
 

В цілому, шкільна та дошкільна освіта у Каховці оцінюється і батьками учнів, і працівниками навчальних закладів досить високо. Якістю освіти і батьки, і вчителі скоріше задоволені, перспективи оцінюються, як цілком позитивні. Працівникам навчальних закладів батьки в цілому довіряють.
Особливу увагу потрібно приділити сфері використання електронних технологій. Всі шкільні класи повинні бути обладнаними комп'ютерами, проекторами, електронними дошками. Підручники в планшетах і електронних книгах повинні стати доступними кожному школяреві. Технології Інтернет-комунікацій повинні активно використовуватись в навчальному процесі. А головне, самі вчителі повинні бути готові до нових форм освіти, які є звичними і зрозумілими для сучасних школярів – відзначив Микола Гоманюк.
Відповіді на питання: «Впровадження яких електронних технологій в навчальних закладах ви вважаєте пріоритетним?»